|
The DictatorsBloodbrothers
(Elektra / Asylum) Elektra/Asylum 1978 / Dictators Multimedia 1998 / Wounded Bird 2005
Αλλά ας αφήσουμε στην άκρη τις δυσάρεστες διαπιστώσεις κι ας πιάσουμε δουλειά: Οι Dictators υπήρξαν ο απόλυτος σύνδεσμος της πρώτης φουρνιάς του punk (όταν ακόμα ο όρος δεν είχε ανακαλυφθεί ή τέλος πάντων όταν ακόμη χρησιμοποιoύνταν μόνον από τον Lenny Kaye για τους αφανείς ήρωες των 60s), δηλαδή της γενιάς των Flamin' Groovies, των Stooges, των MC5 και των κατάτι νεώτερών τους New York Dolls, και της δεύτερης, δηλαδή της πρώτης γενιάς του βρετανικού punk (σσ. ελπίζω να μην μπερδευτήκατε). Πρόλαβαν και τις δύο και μπορεί (α) να μην προωθήθηκαν και να μην πούλησαν ιδιαίτερα πολλούς δίσκους, (β) να παίξανε και στις «αρένες», αφού χρονικά έπεσαν πάνω στη δεύτερη γενιά του hard rock (1973-), αλλά από πλευράς μουσικής και νοοτροπίας (τρέλας) υπήρξαν με χειρουργική ακρίβεια ο μέσος όρος, ο χαμένος κρίκος, το μεταβατικό στάδιο κ.τ.λ. - τολμώ να πω, περισσότερο κι από τους Ramones (που ήταν πιο νεωτεριστές, αν και στην ουσία παλαιομοδίτες).
Ο δίσκος αρχίζει με κάποιον να μετράει ως το τέσσερα (βασικά μαθήματα αριθμητικής à-la-Ramones) - α, αυτός ήταν ο Bruce Springsteen (μην ξενερώνετε!), διαχρονικός φαν του γκρουπ και δεύτερος επικαλούμενος 'the boss' στην όλη ιστορία - και μετά πέφτεις πάνω στον ανυπέρβλητο δυναμίτη "Faster and Louder", τον οποίο διαδέχεται το χιτάκι/ύμνος του δίσκου "Baby, Let's Twist". Μετά από μια τέτοια αρχή, τίποτα δεν μπορεί να πάει στραβά. Και όντως το "Νο Tomorrow" τα λέει καλύτερα από το πλήρες corpus του βρετανικού punk προβλέποντας και τον Ozzy των 80s, κάτι που επαναλαμβάνει άψογα και το "Τhe Minnesota Strip". Περισσότερο μέτρημα μέχρι το τέσσερα, χωρίς ανάσα κι έρχεται το "Stay with Me" που σε βάζει να ξελαρυγγιάζεσαι "ma-ma-ma-mama mama, won't you stay with me" θέτοντας το πρότυπο για ολόκληρη την γκάμα από το garage punk και το aussie rock μέχρι την power pop και το sleaze metal, πριν το μαγκιόρικο "I Stand Tall" διά πόζας 'Handsome' Dick Manitoba σε συνεπάρει, παρά το γεγονός ότι φέρνει λίγο σε πρωτο-AOR hard rock (Foreigner τύπου), μόνο που δεν σε πειράζει καθόλου. (σσ. Αμαρτία; Τα πρώτα τέσσερα ελ-πι των Foreigner δεν πείραζαν κανέναν που εκείνη την εποχή δεν άκουγε Abba και Πάριο, αλλά ήταν ροκάς). Δια την συνέχειαν επιστρέφουμε ως ακροατές στα χορωδιακά φωνητικά "Go Jimmy go!" γιατί αυτή είναι η φυσιολογική αντίδρασις του homo sapiens στο "Borneo Jimmy", ενώ ακόμη και εν έτει 2015 αν κάποιος φωτισμένος DJ βάλει σε κλαμπ το "What It Is" που ακολουθεί, όλοι οι θαμώνες θα αρχίσουν να χορεύουν αν δεν αρχίσουν να τον ρωτάνε «τι είναι αυτό που έβαλες;». Και ο δίσκος κλείνει - τρόπος του λέγειν, γιατί πρακτικά τον γυρνάς από την άλλη πλευρά και φτου κι απ' την αρχή - με μια διασκευή: "Slow Death" των Flamin' Groovies - τι άλλο;! Χρειάζεται να πω περισσότερα; Καλή μελέτη (και καλά μυαλά). -- Laertis |
Wild Thing homepage
|