Jazz Thing The Jazz Thing - home
του Ιλάν

Miles Runs the Voodoo Down

Φτάνω αργά. Η κάμερα κρυμμένη βαθειά στην τσάντα, το φιλμ μαυρόασπρο, το θέατρο γεμάτο ασφυκτικά. Κατηφορίζω μέχρι την πρώτη σειρά, μπροστά στη σκοτεινή βελούδινη κουρτίνα και, ώ του θαύματος, μια άδεια θέση.

Το τρίτο κουδούνι αντηχεί στο φουαγιέ και στα παρασκήνια κουρδίσματα και πνιχτοί ήχοι από τα ντραμς ακούγονται καθώς σιγά-σιγά χαμηλώνουν τα φώτα της πλατείας.

Ένας κρύος λευκός δυνατός προβολέας σημαδεύει με τον κύκλο του το κέντρο της σκηνής καθώς αυτή αθόρυβα αποκαλύπτεται. Οι μουσικοί στο πόστο τους κι ένα βαθύ μπλε να τους λούζει.

Οι πρώτοι ήχοι από τα ηλεκτρονικά πλήκτρα σημαίνουν την είσοδό Του από την αριστερή πλευρά. Πυκνό ενθουσιώδες χειροκρότημα υποδέχεται τον άνθρωπο με την χρυσοκόκκινη τρομπέτα. The Man  with The Horn.

Φορά ανατολίτικο σαλβάρι, χρυσοποίκιλτο γιλέκο και τα - χίλιες και μία νύχτες - πλουμιστά πασούμια του αποκαλύπτουν τις φλέβες στα μαύρα βελούδινα πόδια του. Η σουρντίνα πνίγει τις πρώτες νότες του χάλκινου πνευστού που χρόνια τώρα τον συντροφεύει, κάνοντας αυτόν διάσημο και το μεγάλο κοινό να εκστασιάζεται.

«The Man I Love». Το μπασοκίθαρο του Foley δίνει πρώτο τη μελωδία και αυτός, αγγίζοντας τον ώμο του συνεργάτη του, μας απογειώνει. Τον έχω σε απόσταση αναπνοής. Ο φακός θαμπώνει από τη συγκίνηση. Τρία απανωτά κλικ και πίσω από τα μεγάλα μαύρα γυαλιά με τα στρας φεύγει αιχμηρό ένα καυτό ενοχλημένο βλέμμα θυμού προς τον αδιάκριτο φωτογράφο.

Το επόμενο μεσημέρι, σε χρόνο ρεκόρ, η φωτογραφία του ολοσέλιδη τυπωμένη στις σελίδες της μουσικής εφημερίδας της εποχής.

Είναι η τελευταία μας συνάντηση. Λίγους μήνες μετά, 28 του Σεπτέμβρη, ο Miles Davis μπαίνει στο Πάνθεον των κορυφαίων μουσικών που επηρέασαν ανεπανόρθωτα την εξέλιξη της σύγχρονης μουσικής.

. . . . . . .

Αυτά θυμάμαι καθώς ακούω στην αρχική του μορφή, έτσι όπως τον αγόρασα και τον «όργωσα» τη χρονιά της πρώτης κυκλοφορίας του, το Ιστορικό πιά διπλό βινύλιο του Bitches Brew. Ενός δίσκου που ανέτρεψε συνειδήσεις όπως ανέτρεψε και την πορεία της Jazz Δημιουργίας του: Ο Miles, δίπλα στην κόκκινη τρομπέτα του έφερε ηλεκτρισμένες κιθάρες σαν αυτή του ορμητικού John McLaughlin, φαζαρισμένα πλήκτρα σαν αυτά του Keith Jarrett ή του Chick Corea, πολυρυθμικά βίαια ντράμς και πολύχρωμα κρουστά τριτοκοσμικά που ρόκαραν σ’ αυτό το μουσικό ιδίωμα που αργότερα καθιερώθηκε με την ετικέτα της “fusion”.

Μ’ αυτόν τον δίσκο έκανα λίγους καλούς φίλους. Και έχασα πολλούς.

. . . . . . .

Την άσβεστη φλόγα αυτής της μουσικής την ακούω (http://www.youtube.com/watch?v=iSQZgAIt0_E) και την βλέπω (http://www.youtube.com/watch?v=bihaL1risM0) συχνά στο περίφημο Live του Isle of Wight του 1970. Αυτός, ένας Jazzman, ανάμεσα στους ροκάδες.

(Ιλάν / JazzFm102.4)

 


σχόλια αναγνωστών

Tags: Jazz FM 102.4, Miles Davis, Bitches Brew, Jazz, Jazz Rock fusion, fusion, Isle of Wight






2011 / Jazz

Ένας υποκειμενικός απολογισμός (αλφαβητικά):

  1. Muhal Richard Abrams - Sounddance
  2. Ambrose Akinmusire - When the Heart Emerges Glittering
  3. J.D. Allen Trio - Victory
  4. The New Gary Burton Quartet - Common Ground
  5. James Carter Organ Trio - At the Crossroads
  6. Steve Coleman - Mancy of Sound
  7. Corea, Clarke, & White - Forever
  8. Miles Davis - Bitches Brew Live
  9. Miles Davis - Live in Europe 1967, The Bootleg Series Vol. 1
  10. Orrin Evans - Captain Black Big Band
  11. Charlie Haden - Sophisticated Ladies
  12. Stefon Harris, David Sanchez and Christian Scott - Ninety Miles
  13. Gilad Hekselman - Hearts Wide Open
  14. Abdullah Ibrahim - Sotho Blue
  15. Joe Lovano Us Five - Bird Songs
  16. Lee Konitz/ Brad Mehldau/ Charlie Haden/ Paul Motian - Live At Birdland
  17. Brad Mehldau - Live in Marciac
  18. Pat Metheny - What's It All About
  19. Paul Motian - The Windmills of Your Mind
  20. Gretchen Parlato - The Lost and Found
  21. Sonny Rollins - Road Shows, Vol. 2
  22. Terell Stafford - This Side of Strayhorn
  23. Starlicker - Double Demon
  24. Craig Taborn - Avenging Angel
  25. World Saxophone Quartet - Yes We Can

(Jazz Bug)

περισσότερες στήλες