Steel the light Steel the Light - home
του Φάνη Μανταίου

Vanderbuyst, οι ιπτάμενοι Ολλανδοί

Read english text

Vanderbuyst

Με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του τρίτου και πιο «ώριμου» μέχρι στιγμής δίσκου των Ολλανδών NWOBHMetallers / hard rockers 'Flying Dutchmen' από τη Ván Records και πριν την εμφάνισή τους στη χώρα μας το Μάρτη στο Up the Hammers, το Wild Thing πήρε μια συνέντευξη από τον κιθαρίστα του γκρουπ Willem Verbuyst αναζητώντας τα πώς και τα γιατί του «ολοταχώς προς τα πίσω» του ήχου τους.

Wild Thing: Συγχαρητήρια για το νέο σας άλμπουμ, Flying Dutchmen. Από την πρώτη στιγμή που το άκουσα, συνειδητοποίησα ότι ακούγεται ποτισμένο από «λάιβ» συναίσθημα. Συμφωνείς; Γράψατε κάποιο από τα τραγούδια ενώ βρισκόσασταν σε περιοδεία ή κάτι τέτοιο;

Willem Verbuyst: Ευχαριστούμε πολύ! Το σχόλιο σου είναι απίστευτο. Και το ακούω ήδη αρκετά συχνά. Είναι πάντως αστείο γιατί επιλέξαμε να ηχογραφήσουμε αυτό το δίσκο πιο «στουντιακά» απ' ό,τι είχαμε κάνει στο παρελθόν, οπότε θα μπορούσες να πεις ότι ακολουθήσαμε μια λιγότερο «λάιβ» διαδικασία. Το προηγούμενο άλμπουμ, In Dutch ,είχε ηχογραφηθεί σχεδόν αποκλειστικά λάιβ. Στο Flying Dutchmen ηχογραφήσαμε μεν τα βασικά μαζί, δηλαδή κιθάρα, μπάσο και ντραμς, αλλά έπειτα προσθέσαμε περισσότερα στρώματα, έξτρα κιθάρες, percussion, φωνητικά κ.λπ. Ίσως το τελικό αποτέλεσμα να έχει όντως ζωντανή αίσθηση. Συμφωνώ ότι βγάζει πολλή ενέργεια.

WT: Ποιο θα έλεγες ότι είναι το μυστικό του να παίζεις παλιάς σχολής hard rock καταφέρνοντας παράλληλα να κρατάς τον ήχο στο σήμερα;

WV: Ίσως το να έχεις ευθύ ήχο. Να τον διατηρείς αυθεντικό. Μας ενδιαφέρει πολύ η ενέργεια, οι δυναμικές και η αλληλεπίδραση μεταξύ μας. Κάτι που προσωπικά μας λείπει σε πολλούς από τους σύγχρονους, 'οver-produced' δίσκους. Και έχω την αίσθηση ότι πολλοί το θέλουν αυτό το στοιχείο πίσω. Ίσως τους κούρασε η πεζή, συμπιεσμένη μουσική. Ακούγεται νεκρή, χωρίς σημάδια ζωής. Κατ' αυτόν τον τρόπο το 'οld school' ακούγεται ξανά φρέσκο - χαχα!

Flying Dutchmen (2012)WT: Το εξώφυλλο του Flying Dutchmen είναι πολύ διαφορετικό από τις δύο προηγούμενες κυκλοφορίες σας. Μετά τα σέξυ πόδια σε καλσόν και τη γυναίκα που προσεύχεται πάνω στο χαλί, γιατί επιλέξατε να αποφύγετε τη γυναικεία παρουσία αυτή τη φορά; Επίσης, πέρα από το artwork, τι θα έλεγες ότι κάνει το κάθε άλμπουμ ξεχωριστό μεταξύ των άλλων;

WV: Μια που το ανέφερες, όταν δουλεύαμε για το εξώφυλλο είχαμε πάλι μια κοπελιά κατά νου. Αλλά με κάποιο τρόπο το όλο σχέδιο αποδείχτηκε ότι δε θα δούλευε. Ευτυχώς καταλήξαμε στο εξώφυλλο που βλέπεις. Γιατί είναι στην ουσία αυτό στο οποίο αναφέρεται το «ιπτάμενοι Ολλανδοί» του τίτλου: οι τρεις μας καβάλα σε ένα τρενάκι roller-coaster, η κατάσταση δηλαδή στην οποία βρισκόμαστε εδώ και σχεδόν τρία χρόνια. Γενικά ο τωρινός δίσκος είναι ένα βήμα μπροστά για μας. Ωριμάσαμε και σα μουσικοί και σα τραγουδοποιοί. Και πιστεύω ότι και η πιο στουντιακή διαδικασία ηχογράφησης που ακολουθήσαμε, αποδεικνύει αυτό το πράγμα με πολύ καλό τρόπο.

WT: Ας υποθέσουμε ότι σε εσένα και τη μπάντα δίνεται η ευκαιρία να ταξιδέψετε στο χρόνο, σε όποια δεκαετία θέλετε και να ξαναρχίσετε το γκρουπ από την αρχή. Θα το κάνατε ή προτιμάτε να ζείτε και να ροκάρετε στο σήμερα; Αν ναι, σε ποια εποχή και πού θα θέλατε να ταξιδέψετε;

Vanderbuyst LP (2010)WV: Μάλλον θα έμενα εδώ που είμαι - χαχα! Ο μόνος λόγος να ταξιδέψεις πίσω είναι για να δεις μερικές κλασικές συναυλίες και φεστιβάλ. Φυσικά και θα ήθελα να έχω δει μερικούς ήρωές μου όταν βρίσκονταν στην κορυφή του κόσμου. Αλλά τώρα έχουμε το ΥouΤube. Δεν είναι καθόλου το ίδιο, αλλά και πάλι μπορείς να το απολαύσεις. Παρόλο που κάποιοι μπορεί να διαφωνήσουν, το σήμερα δεν είναι και τόσο κακό. Όπως και να' χει, ζούμε στο σήμερα.

WT: Το βίντεο κλιπ για το "Flying Dutchman" ήταν πολύ καλό! Αντανακλά ένα μέρος της ζωής σας στο δρόμο ή πρόκειται για μία rock'n'roll φαντασίωση;

WV: Ας πούμε ότι ήταν πολύ ευχάριστη η διαδικασία των γυρισμάτων. Η ιστορία η ίδια βέβαια δεν είναι τόσο αστεία. Σύμφωνα με τους στίχους στην αρχή τα έχεις όλα και στο τέλος μένεις δίχως τίποτα. Είσαι στην κορυφή του κόσμου και μετά σε παίρνει ο κατήφορος. Είναι όπως περίπου βλέπουμε τα πράγματα. Έχουμε κάποια επιτυχία τώρα, αλλά ξέρουμε ότι μπορεί να λήξει πριν καν το καταλάβουμε. Είμαστε ευγνώμονες και απολαμβάνουμε κάθε λεπτό!

WT: Τζαμάρεται ποτέ με τον παλιόφιλό σου από τους Powervice, τον Selim, ή είστε και οι δύο πολύ απασχολημένοι, ο καθένας με τη δική του μπάντα, αυτές τις μέρες; (σσ. η συνέντευξη έγινε πριν σκάσει η βόμβα της διάλυσης των The Devil's Blood.)

In Dutch (2011)WV: Είμαστε και οι δύο πολλοί απασχολημένοι για τέτοια πράγματα. Αλλά έπαιξε κάποια σόλο στο τελευταίο μας άλμπουμ. Για την ακρίβεια έχει συνεισφέρει σε όλους τους δίσκους των Vanderbuyst. Είμασταν τυχεροί που ο Selim μόλις επέστρεψε από την περιοδεία στην Αμερική με τους Devil's Blood, ήρθε να μας χαιρετίσει όταν ήμασταν στο στούντιο. Μια που ήταν εκεί μπορούσε να παίξει κάποια σόλο. Είναι καλός στον αυτοσχεδιασμό και έχει έτσι δημιουργηθεί μια ωραία παράδοση.

WT: Κυκλοφορήσατε κιόλας τον τρίτο σας δίσκο. Τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους Vanderbuyst; Έχετε κάποια συγκεκριμένα σχέδια;

W.V.: Αυτή τη στιγμή κοιτάμε για το αν είναι εφικτό να ηχογραφήσουμε ένα ζωντανό δίσκο. Είναι κάτι που μας ζητάνε πολλοί και το θέλουμε και οι ίδιοι. Αν μπορέσουμε να αντιπαρέλθουμε τις πρακτικές δυσκολίες, μπορεί να τον κυκλοφορήσουμε μέσα στο 2013. Πέρα από αυτό θα περιοδεύσουμε και αυτό είναι που προσωπικά απολαμβάνω περισσότερο.

WT: Το Μάρτη έχετε μια εμφάνιση στην Αθήνα στο Up the Hammers Festival. Τι να περιμένουμε;

W.V.: Ναι, θα παίξουμε στο Up the Hammers. Έχω ξαναπαίξει σε αυτό παλιότερα με τους Powervice. Χάρηκα που ο Μανώλης μου ζήτησε να παίξουμε με τους Vanderbuyst και ανυπομονώ να ξανασυναντήσω τους Έλληνες metalheads.

WT: Τα τελευταία λόγια δικά σου!

W.V.: Eυχαριστώ το Wild Thing για την υποστήριξη και τη συνέντευξη. Ανυπομονούμε να επισκεφτούμε την Ελλάδα. Ξέρουμε ότι είστε 'wild heavy rocking maniacs'. Θα τα πούμε επί σκηνής το Μάρτη!

Flying Vanderbuyst

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης στα αγγλικά:

On the occasion of the third and more 'mature' till now album release by the Dutch NWOBHMetallers / hard rockers Vanderbuyst, entitled 'Flying Dutchmen', on Ván Records and before their appearance in our country in March on Up the Hammers fest, Wild Thing interviewed the band's guitarist Willem Verbuyst seeking answers for the "back-to-the-classics" sound they exhibit.

Wild Thing: Hello and congratulations for your new album, Flying Dutchmen. From the first time I listened to it, it sounded so full of 'live' feeling. Do you agree? Did you write any of the songs on the road or something?

Willem Verbuyst: Thanks a lot! Your comment is remarkable. And I've heard it more often already. It is funny because this time we chose for a more produced approach, so less 'live' you could say. The In Dutch album was recorded almost live. Except for the vocals, those were done later. For Flying Dutchmen we recorded the basics again together, that is guitar, bass and drums. Afterwards we added more layers: extra guitars, percussion, vocals etc. But maybe the impact of the album has a live feel. I agree it contains a lot of energy.

WT: What would you say is the secret behind playing old school hard rock and still managing to keep your sound and songs up to date?

WV: Keeping it straightforward maybe. Keeping it real. We care a lot about energy, dynamics and interaction. Something we personally miss in a lot of modern over-produced records. And I have the feeling a lot of people want this back as well. Maybe they are a bit tired of flat compressed music. That sounds very dead, not lively at all. In that way old school suddenly sounds fresh again, haha.

WT: The album cover of the Flying Dutchmen is very different from your previous two releases. After the sexy legs in stockings and the woman praying on the carpet, why did you choose to avoid the female essence this time? Also, apart from the artwork, what do you feel sets apart the three albums from each other?

WV: As a matter of fact, when we were working on the album cover we had a girl in mind. But somehow the whole project turned out unworkable. Luckily we came up with this. In the end it suits the title much better. Because that is what Flying Dutchmen refers to: the three of us, on a roller-coaster ride for almost three years now. In general, this record is a step forward. We grew as musicians and as songwriters. And I believe the more produced way of recording demonstrates this in a great way.

WT: Let's say that you and the band are given the chance to travel in time back to any decade you want and start the band all over again. Would you take it or do you prefer living and rocking today? If so, where and when would you go?

WV: I guess I would stay where I am, haha. The only reason to go back is to see some classic concerts or festivals. Of course I would like to have seen some of my heroes when they were on top of the world. But now we have YouTube - totally not the same, however still enjoyable. Although some might disagree, today is not all that bad. Anyway I live today.

WT: The video for the "Flying Dutchman" song was great! Does it reflect a part of the truth of the life on the road, or is it more of a rock'n'roll fantasy?

WV: Let's say it was a lot fun to do the video shoot. The story itself of course is not that funny. It is according to the lyrics: first you have it all, in the end you're left empty handed. You're on top of the world, next you're tumbling downhill. It is a bit how we see things as well. We have some success now, but we realize it can be over before we know it. We are grateful and enjoy every minute!

WT: Do you ever jam with your old buddy from Powervice, Selim, or are the two two of you too busy with your own bands nowadays? (The interview took place before the news about The Devil's Blood disbanding.)

WV: Actually the two of us are too busy for such things. But he played some solos on our latest album. As a matter of fact, on every record he did some. We were lucky Selim just came back from a tour with The Devil’s Blood through the U.S. and came by to say "hi" when we were in the studio. Since he was there, he just as well could play some solos. He's a good improviser. It is a nice tradition.

WT: You have released your third album already. What does the future hold for Vanderbuyst? Do you have any plans in particular?

WV: Right now we are checking if recording a live album is doable. It is something a lot of people are asking for. And something we would like too. If we can work out the practical difficulties, we might release a live album in 2013. Apart from that we will do some touring - the thing I personally enjoy the most.

WT: On March you are playing a gig in Athens at the Up the Hammers festival. What should we expect?

WV: Yes, we will play at Up The Hammers. I've played on this festival before with Powervice. I was very pleased when Manolis asked me to play at his festival with Vanderbuyst. So I'm really looking forward to meet the Greek metalheads again.

WT: Final words are yours!

WV: Thank you at Wild Thing Zine for your support and this interview. We can't wait to visit Greece. We know you guys are some wild heavy rocking maniacs. We will see you in front of the stage in March!


σχόλια αναγνωστών

Tags: Vanderbuyst, Ván Records, NWOBHM, hard rock, Dutch haeavy metal, Willem Verbuyst, interview






2014 hard 'n' heavy tunes:

Άρης 'Ymir' Πολιτόπουλος: Top-20 albums 2014

  1. ΥΟΒ: Clearing the Path to Ascend
  2. 1000Mods: Vultures
  3. Allochiria: Omonoia
  4. Mastodon: Once More 'round the Sun
  5. Planet of Zeus: Vigilante
  6. John Garcia: John Garcia
  7. Orange Goblin: Back from the Abyss
  8. Villagers of Ioannina City: Riza
  9. Solstafir: Otta
  10. Electric Wizard: Time to Die
  11. Machine Head: Bloodstone and Diamonds
  12. Bongripper: Miserable
  13. At the Gates: At War with Reality
  14. Crowbar: Symmetry of Black
  15. Triptykon: Melana Chasmata
  16. The Graviators: Motherload
  17. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  18. Mantar: Death by Burning
  19. Primordial: Where Greater Men Have Fallen
  20. Hark: Crystaline

Φάνης Μανταίος: Top-20 albums 2014

  1. Blues Pills: Blues Pills
  2. Bernie Marsden: Shine
  3. Slough Feg: Digital Resistance
  4. Mausoleum Gate: Mausoleum Gate
  5. Black Trip: Goin' Under
  6. Triptykon: Melana Chasmata
  7. Nashville Pussy: Up the Dosage
  8. Obituary: Inked in Blood
  9. Admiral Sir Cloudesley Shovell: Check 'em Before you Wreck 'em
  10. Dread Sovereign: All Hell's Martyrs
  11. Earth: Primitive and Deadly
  12. Cannibal Corpse: A Skeletal  Domain
  13. Overkill: White Devil Armory
  14. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  15. Grand Magus: Triumph and Power
  16. Nachtmystium: The World We Left Behind
  17. Devilment: The Great and Secret Show
  18. Giant Squid: Minoans
  19. Riot V: Unleash the Fire
  20. Rog & Pip: Our Revolution

Caught Somewhere in Time:

(Ξεσκονίζοντας ξεχασμένες πτυχές της δισκοθήκης)

  • W.A.S.P. - The Headless Children [1989]
  • Granicus - Granicus [1973]
  • King Diamond - Fatal Portrait [1986]

New Wave of Worth-Listening-To Heavy Metal

(Νέες κυκλοφορίες, νέες μπάντες, νέο καλό μέταλλο)

  • Exarsis - The Brutal State
  • Goat - World Music
  • In Solitude - Sister
περισσότερες στήλες