Time machine Time Machine - home

The Flying Eyes

Read english text

The Flying Eyes

Οι The Flying Eyes είναι ένα βαρύ ψυχεδελικό ροκ συγκρότημα από τη Βαλτιμόρη του Μέριλαντ. Έχουν παίξει support σε συναυλίες με ονόματα όπως οι Dead Meadow, Raveonettes, The Black Angels και Dan Auerbach μεταξύ πολλών άλλων. Έχουν επίσης ιδρύσει το 'Farm Fest', ένα ετήσιο μουσικό φεστιβάλ d-i-y στην επαρχία του Μέριλαντ. Με δεδομένο ότι επισκέπτονται την Ελλάδα αυτή τη χρονιά (2013) για τρεις συναυλίες το Σεπτέμβριο, αποφασίσαμε να δημοσιεύσουμε την πρόσφατη συνέντευξή τους στο Time Mazine, που ως γνωστόν ανήκει στους λεγόμενους friends-and-relations του Wild Thing. Ο Τimelord Μιχάλης Wildthing κάνει τις ερωτήσεις.

Time Mazine: Τα αυθεντικά Flying Eyes του 1962 (σσ. αναφορά σε παλιά νουβέλα sci-fi) κατέβηκαν από το εξώτερο διάστημα για να ελέγξουν την ανθρωπότητα... Αν θα θέλαμε να βρούμε την αρχή των τωρινών Flying Eyes πού πρέπει να κοιτάξουμε; Εννοώ τις ρίζες της μπάντας, πότε, πού ξεκινήσατε... Επίσης μπορείτε να μας πείτε κάποια αρχικά πράγματα για το συγκρότημα και για το πώς ξεκινήσατε;

Adam: Το συγκρότημα έχει περάσει από πολλές φάσεις, στην πρώτη από τις οποίες ήμασταν εγώ κι ο Elias Schutzman (ντραμς) ως ντουέτο. Μετά αρχίσαμε να δουλεύουμε μαζί τον Mac Hewitt (μπάσο) ώστε να συμπληρώσουμε τον πυρήνα της μπάντας που έκτοτε δεν έχει αλλάξει. Υπήρξαν πολλές αλλαγές μελών πριν συναντήσουμε τον Will Kelly (φωνή). Τότε ο Will έπαιζε lead κιθάρα στους Lonely Birds. Πίστευε ότι είναι περισσότερο κιθαρίστας παρά τραγουδιστής. Ένα βράδυ που είχαμε πάει να δούμε τους Lonely Birds να παίζουν, κάποια στιγμή ο Will πλησίασε το μικρόφωνο και τραγούδησε για μερικά δευτερόλεπτα και τσιμπήσαμε.

TM: Μπορείτε να περιγράψετε τον ήχο σας; Ξέρω ότι είναι βαρύς, αλλά βαρύς τι; Βαρύς ψυχεδελικός, βαρύς σόουλ με ψυχεδελικές αναφορές, βαρύς μπλουζ, ή σκέτο βαρύς;

Adam: Είναι σαν εκτροχιασμένο φορτηγό τρένο που τρέχει κατεβαίνοντας τη βουνοπλαγιά αλλά την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή πιάνουν τα φρένα του.

Elias: Είναι όλα όσα λες, μαν. Βαρύ ψυχεδελικό ροκ με μια δόση σόουλ, μπλουζ και shoegaze. Ας το πούμε, 'bluegaze'...

The Flying Eyes LP (2009)TM: O Michel της Trip In Time (Records) σας γνώρισε στο ευρωπαϊκό ακροατήριο κυκλοφορώντας τα δύο πρώτα σας EP σε ένα άλμπουμ, το The Flying Eyes - είμαι πολύ χαρούμενος και θεωρώ τον εαυτό μου αρκετά τυχερό που σας ανακάλυψα έτσι - και με αυτόν τον τρόπο σας άνοιξε η πόρτα για να παίξετε στην Ευρώπη. Νομίζω ότι έχετε κάνει τέσσερεις περιοδείες. Πιστεύετε ότι η μουσική σας εκτιμιέται περισσότερο σε αυτήν την όχθη του Ατλαντικού; Γιατί;

Adam: Γενικά οι Ευρωπαίοι φαίνεται ότι είναι λιγότερο εθισμένοι στην ποπ κουλτούρα και πιο ανοικτοί στο να ακούσουν νέα μουσική. Έτσι ναι, νομίζω πως η μουσική των Flying Eyes εκτιμιέται περισσότερο στην Ευρώπη απ' ό,τι στη Βόρεια Αμερική.

Elias: Δεν είμαι σίγουρος ότι οι Αμερικανοί είναι πιο εθισμένοι στην ποπ κουλτούρα. Πάντως συμφωνώ πως οι Ευρωπαίοι φαίνονται πιο ανοικτόμυαλοι στον τρόπο που προσεγγίζουν τη μουσική.

TM: Μπορείς να συγκρίνεις το αμερικανικό και το ευρωπαϊκό ακροατήριο που παρακολουθεί τις συναυλίες σας;

Adam: Δεν θα 'θελα να το κάνω.

Elias: Απλά το ακροατήριο μας στην Ευρώπη είναι μεγαλύτερο αυτή τη στιγμή, επειδή εδώ έχουμε περισσότερους πόρους και καλύτερη προώθηση. Στις ΗΠΑ προσπαθούμε ακόμη να βρούμε τη λύση ώστε να προσελκύσουμε ανθρώπους σε εθνικό επίπεδο, κάτι που είναι πραγματικά δύσκολο επειδή η χώρα μας είναι μεγάλη και με πολλά συγκροτήματα. Δεν νομίζω ότι οι Αμερικανοί δεν εκτιμούν τη μουσική μας. Απλά δεν έχουμε ακόμη βρει τον τρόπο να συνδεθούμε με τους κατάλληλους ανθρώπους που θα μας γουστάρουν πολύ.

The Flying Eyes - Done So Wrong (2011)TM: Υπάρχει κάποιος λόγος που τουλάχιστον μέχρι τώρα καμμία αμερικάνικη ετικέτα δεν έχει δείξει ενδιαφέρον για τη μπάντα; Είστε πολύ heavy αλλά καθόλου metal γι' αυτούς; Αντι-εμπορικοί;

Adam: Δεν καταλαβαίνουν τη μουσική μας ή απλά δεν έχουν ενδιαφερθεί να μας ακούσουν.

Elias: Νομίζω ότι ένας λόγος είναι - όπως παρατήρησες κι εσύ - ότι είναι δύσκολο να χαρακτηρίσεις κάπως τον ήχο μας. Είμαστε πολύ heavy για τα παραδοσιακά ροκ γούστα αλλά και πολύ μπλουζ για να ταιριάζουμε σε μια metal ετικέτα. Κι επίσης είμαστε πολύ rock'n'roll για να γίνουμε αποδεκτοί από την πλειονότητα του «αντεργκράουντ» των hipsters. (σσ. αχ και να 'ξερες παλικάρι μου πόσο σε καταλαβαίνουμε...) Για τους λόγους αυτούς η προώθηση της μουσικής μας είναι δυσκολότερη για οποιαδήποτε ετικέτα, επειδή δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη κατηγορία / αγορά να μας τοποθετήσουν. Αλλά πιστεύω ότι οι φαν που έχουμε ενδιαφέρονται ειλικρινά για τη μουσική κι όχι για τη φιγούρα τους ή για να ανήκουν σε κάποια συγκεκριμένη σκηνή. Ελπίζω τελικά να επικοινωνήσουμε με ένα ευρύτερο ακροατήριο έχοντας έναν ήχο που ξεπερνάει τα όρια συγκεκριμένων μουσικών ειδών.

TM: Μιλήστε μου για τις επιρροές σας στη μουσική και τους στίχους.

Adam: Με επηρεάζουν τα πάντα στη ζωή, ειδικά πράγματα εκτός του χώρου της μουσικής. Οι πιο καλοί μουσικοί αφήνουν τον εαυτό τους να επηρεαστεί από κάθε είδος μουσικής και από άλλα πράγματα. Αν κάποιος περιορίζει τις επιρροές του, τότε δεν φτάνει ποτέ στο σημείο να αξιοποιήσει όλο το δημιουργικό του δυναμικό. (σσ. ΟΚ, αυτόν τον τύπο τον συμπαθήσαμε)

WT: Τι γίνεται με τη μουσική σκηνή της Βαλτιμόρης;

Adam: Η Βαλτιμόρη είναι ένα σπουδαίο μέρος για την μουσική και η τοπική σκηνή γίνεται αισθητά πιο σημαντική κάθε χρόνο!

The Flying Eyes - Lowlands (2013)TM: Και το Farm Fest στο Maryland;

Adam: Το Farm Fest είναι ένα μουσικό φεστιβάλ που ξεκινήσαμε στο Manchester του Maryland. Φέτος θα γίνει στις 7 Ιουλίου το 6ο κατά σειρά φεστιβάλ (σσ. η συνέντευξη γράφτηκε πέρσι). Τα συγκροτήματα που θα εμφανιστούν θα είναι οι Black Moth Super Rainbow, White Hills, Celebration, Serpent Throne και πολλοί ακόμα.

TM: Πες μας μερικά πράγματα για το ντεμπούτο σας στην ετικέτα Trip In Time / World In Sound, το Done So Wrong.

Adam: Όπως όλη η μουσική μας, το Done So Wrong εκφράζει τη φάση που βρισκόμασταν όταν το ηχογραφήσαμε. Αυτός είναι ο λόγος που οι δίσκοι μας ποτέ δεν θα ακούγονται ίδιοι. Στο Done So Wrong πειραματιστήκαμε με μια πιο διαδικασία λάιβ ηχογράφησης στο στούντιο. Ο στόχος μας ήταν να καταγράψουμε την ενέργεια των ζωντανών μας εμφανίσεων. Αυτό που έμαθα είναι ότι είναι αδύνατο στην πραγματικότητα να συλλάβεις τη μαγεία της ζωντανής μουσικής στο στούντιο. Άρα είναι οι πιο σημαντικό να δεις ένα άλμπουμ σαν μια ξεχωριστή καλλιτεχνική κατάθεση.

TM: Τα μελλοντικά σας σχέδια;

Adam: Παγκόσμια Κυριαρχία.

TM: Κάτι με το οποίο θα θέλατε να κλείσουμε αυτή τη συνέντευξη;

Elias: Δείτε τις ημερομηνίες της ευρωπαϊκής μας περιοδείας στο http://www.theflyingeyes.com.

Adam: Φέρτε ωτασπίδες!

Οι Flying Eyes είναι οι: Adam Bufano (κιθάρα), Mac Hewitt (μπάσο, φωνητικά), Will Kelly (πρώτη φωνή, κιθάρα) και  Elias Mays Schutzman (ντραμς).

The Flying Eyes ca. 2010

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης στα αγγλικά:

The Flying Eyes are a heavy, psychedelic rock band hailing from Baltimore, Maryland. They have played supporting gigs with acts such as Dead Meadow, The Raveonettes, The Black Angels and Dan Auerbach among many others. They have also founded and host 'Farm Fest', a d-i-y music festival in the Maryland countryside. Since they're visiting Greece this year (2013) for three gigs in September, we decided to unearth their recent interview for Time Mazine, a 'friend-and-relation' as they say of Wild Thing. Our own Timelord Michalis asks the questions.

Time Mazine: The original 'Flying Eyes' descended in 1962 from outer space to control humanity... If we want to trace the contemporary Flying Eyes, where should we turn? I mean the origins of the band (when, where). Also can you introduce us to the band and tell us how it all started?

Adam: The band went through many phases starting with Elias Schutzman (drums) and myself as a duo. Then we started working with Mac Hewitt (bass) to complete the core of the band that hasn't changed since. We shifted through many members until we met Will Kelly (vocals). At the time Will was playing lead guitar in a band called the Lonely Birds. Will thought of himself more of a guitarist than a singer. One night as we were watching the Lonely Birds perform, Will approached the mic and sang for a few seconds and we were hooked.  

TM: Can you describe your sound? I know it's heavy, heavy what? Heavy Psych, Heavy soulish psychedelically flavoured, heavy blues, or just heavy?

Adam: It's like a runaway freight train going down a mountain but at the last possible moment the breaks are working again.

Elias: All of the above man. Heavy-psychedelic-rock with dash of soul, blues and shoegaze. Let's just call it Bluegaze...

The Flying Eyes LP (2009)TM: Michel of Trip In Time introduced you to the European audience by releasing your first two EPs in one album (The Flying Eyes) - and I'm so glad and consider myself fortunate enough to have discovered your band - and this opened the door for you to play live in Europe  - I believe four tours. Do you think that your kind of music is better appreciated on this side of the Atlantic ocean? Why's that?

Adam: In general Europeans seem less conditioned by pop culture and more open to hearing new music. So yes, I think The Flying Eyes are better appreciated in Europe than North America.

Elias: I'm not positive I agree that Americans are more 'conditioned by pop culture'. I do agree however that Europeans seem to approach music with a more open ear.

TM: Can you compare American and European audiences that come to your gigs?

Adam: I wouldn't want to do that.

Elias: Our European audiences are simply bigger right now, because we have more resources and better promotion over here. In the US we are still trying to find a foothold to successfully draw people on a national level, which is really difficult because our country is so large with so many bands. I don't think Americans can't appreciate our music. We just haven't found a way to connect with the right people who would enjoy us.

TM: Is there a reason why no American label, at least at this very time, shows any interest in the band? You're too heavy (and not too metal) for them? Non commercial?

The Flying Eyes - Done So Wrong (2011)Adam: They don't understand our music or simply haven't taken a listen.

Elias: I think one reason is, as you've pointed out, it's hard to directly pin down our sound. We are too heavy for traditional rock tastes but too blues-based to fit a metal label. And we are far too rock'n'roll to be accepted by the majority of the hip underground. Therefore marketing our music is more difficult for a label because there's no easy niche to put us in. But I feel that our fans genuinely care about the music and not about some image or scene we represent. I hope in the end we can connect to a broader audience with a sound that stretches beyond genre.

TM: What about your influences, musically and lyrically?

Adam: I take influence from everything in life, especially outside the realm of music. The best musicians let their self be influenced by all types of music and beyond. If one limits these influences, then the full creative potential is not reached.  

TM: How's the musical scene (generally) in Baltimore?

Adam: Baltimore is a great place for music and it is growing noticeably each year!

TM: What about Farm Fest in Maryland?

The Flying Eyes - Lowlands (2013)Adam: Farm Fest is a festival we started in Manchester, Maryland. This year (refers to last year's Farm Fest #6) it will take place on July 7th. Performing this year are: Black Moth Super Rainbow, White Hills, Celebration, Serpent Throne and many more.

TM: Tell us a few things about Done So Wrong, your Trip In Time / World In Sound label debut.

Adam: Like all of our music, Done So Wrong expresses where we were at the time. This is why none of our albums will ever sound the same. With Done So Wrong we experimented with a more live approach in the recording studio. Our goal was to capture the energy of our live performance. I learned that it is impossible to truly capture the magic of live music in the studio. So it is more important to concentrate on the album as a separate artistic statement.

TM: Your future plans?

Adam: World Domination.

TM: Anything else you would like to tell us?

Elias: Here are European tour dates for this summer (http://www.theflyingeyes.com)

Adam: Bring ear plugs.

The Flying Eyes are: Adam Bufano, guitar; Mac Hewitt, bass and vocals; Will Kelly, vocals and guitar; Elias Mays Schutzman, drums.

The Flying Eyes discography (so far):

  • Winter EP (The Flying Eyes)
  • The Bad Blood EP (The Flying Eyes, 2008)
  • The Flying Eyes (compiles the first two releases / World In Sound, 2009)
  • Done So Wrong (World In Sound, 2011)
  • The Flying Eyes - Rockpalast Crossroads DVD (World In Sound, 2011)
  • Lowlands (Nois-O-Lution, 2013)

Tags: The Flying Eyes, heavy psych rock, interview




Time Machine - home

Best sounds of 2013
by Timelord Michalis:

I. Albums:
(Note: two No. 1s and fourteen No. 11s)

11. THE LUCK OF EDEN HALL - Victoria Moon (self-released)
11. THE MOVEMENTS - Like Elephants 1 (Crusher Records)
11. PARIR meets ELECTRIC MOON - The Paper Moon Sessions (Sulatron Records)
11. TECHNICOLOR POETS - All That Is Solid (Kommun2)
11. NIGHT BEATS - Sonic Bloom (The Reverberation Appreciation Society)
11. THE ENTRANCE BAND - Face the Sun (Beyond Beyond Is Beyond)
11. NICK RIFF - Escape Velocity (Riffdisc /Cosmic Eye Music)
11. SOFT HEARTED SCIENTISTS - Whatever Happened to The Soft Hearted Scientists (FdM Vol.38, Fruits de Mer)
11. TELSTAR SOUND DRONE - Comedown (Bad Afro Records)
11. WOODEN SHJIPS - Back to Land (Thrill Jockey)
11. LAMP OF THE UNIVERSE - Transcendence (Clostridium Records)
11. COSMIC TRIP MACHINE - Golden Horus Name (Nasoni Records)
11. NO MAN'S LAND - Unprotected (Anazitisi Records)
11. GARDNER JACCO - Cabinet of Curiosities (Trouble In Mind Records)
10. PERMANENT CLEAR LIGHT - Beyond These Things (Havasupai Records)
09. SPIDS NOGENHAT - Kommer Med Fred (Bad Afro Records)
08. SENDELICA - The Kaleidoscopic Kat and its Autoscopic Ego (Vincebus Eruptum Records)
07. KRAUTZONE - Kosmische Rituale (Sulatron Records)
06. GIOBIA - Introducing Night Sound (Sulatron Records)
05. KIKAGAKU MOYO - Kikagaku Moyo (Cosmic Eye / Sound Effect Records)
04. THE DEAD-END ALLEY BAND - Whispers of the Night (Nasoni Records)
03. ONE OF THESE DAYS & THEE HEAVY RANDOM TONE COLOUR LAB - A Peaceful Nacht in Hell (self-released)
02. ROSE WINDOWS - The Sun Dogs (Sub Pop Records)
01. ii. VIBRAVOID - Delirio dei Sensi (Go Down Records)
01. i. PURPLE OVERDOSE - Gemineye (The last ever recordings) (Anazitisi Records)

II. Various / re-issues / EPs / singles:
(Note: except No. 1, all others in alphabetical order)

* DANTALIAN'S CHARIOT - Chariot Rising (LP, Wah Wah)
* DEAN ALLEN FOYD - Dean Allen Foyd (10"EP, Crusher Records)
* DREAM - Rebellion (LP, Pseudonym)
* ELECTRIC MOON - You Can See the Sound of... (10"EP, Sulatron Records)
* GOAT - Live Ballroom Ritual (2LP, Rocket)
* LIVING ROOM - Acid Comes (LP, World In Sound)
* SPACE AGENCY - "Bombay Potatoes" / "Purple Power" (7", Market Square Records)
* SULA BASSANA - Dreamer (10-year anniversary) (LP, Sulatron Records)
* VARIOUS ARTISTS - Re-Evolution: FdM Sings The Hollies (LP, Fruits de Mer)
* VARIOUS ARTISTS - Shrunken Head Music (2x7", Fruits de Mer)
* VARIOUS ARTISTS - The White (7"EP, Fruits de Mer)
* VESPERO - "Careful With That Axe, Eugene" (7", Fruits de Mer)
* VIBRAVOID - Colour Your Mind (7"EP, Fruits de Mer)
* VIBRAVOID - Distortions [Re-mastered] (2LP, Stoned Karma)
1.SIMONES - 20th Anniversary (4LP box-set, Headspin Records)

περισσότερες στήλες