Steel the light Steel the Light - home
του Φάνη Μανταίου

Black Trip: Ταξιδεύοντας στο παρόν και το μέλλον του αυθεντικού heavy metal

Read text in english

Black Trip

Αναρωτιέστε ποτέ αν το αυθεντικό heavy metal εν έτει 2014 στέκει αυτόνομο ανάμεσα σε όλα τα υποϊδιώματα που έχουν κατακλίσει το σκληρό ήχο; Πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε μουσικούς με wristbands και καμπάνες; Και αν έχετε δει ποιος είναι ο μέσος όρος ηλικίας της μπάντας; Μεταξύ μας τώρα, έχετε ή δεν έχετε μπουχτίσει από όλο το hype και τις μόδες που κάνουν το heavy metal να μοιάζει έρμαιο των δισκογραφικών; Αν με νιώθετε, λύστε την κοτσίδα σας, ξεθάψτε το φθαρμένο μπλουζάκι των Tank και αφεθείτε στις μελωδίες του New Wave of Traditional Heavy Metal δίσκου του φετινού καλοκαιριού. Ο Joseph Tholl θα σας λύσει όλες τις απορίες παρακάτω…


Wild Thing: Γεια σου Joseph! Δυστυχώς δε τα κατάφερα να παρευρεθώ στη συναυλία σας στην Ελλάδα, αλλά μερικές μέρες πριν είχα τη χαρά να σε δω να τραγουδάς το "Countess Bathory" ζωντανά κατά τη διάρκεια της αθηναϊκής σου συναυλίας με τους Enforcer. Πρέπει να παραδεχτώ ότι η φωνή σου είναι ακόμα καλύτερη ζωντανά απ' ό,τι στο στούντιο! Πώς προέκυψε το τραγούδι;

Joseph Tholl: Ευχαριστώ! Παίζαμε το "Countess Bathroy" στις τελευταίες δέκα εμφανίσεις, αν θυμάμαι καλά. Το πρωτοκάναμε σε μια μακράς διάρκειας περιοδεία νωρίτερα μέσα στη χρονιά. Μια μέρα ο Olof ήταν άρρωστος και χρειαζόταν να ξεκουράσει τη φωνή του, οπότε ανέλαβα εγώ.

Black Trip - "Goin' Under" LP coverWT: Συγχαρητήρια για το νέο δίσκο. Τι σχόλια λαμβάνετε μέχρι τώρα;

JT: Έχει κυκλοφορήσει μόνο στη Σκανδιναβία (από τον Οκτώβρη). Πρόκειται να βγει στην Ευρώπη στις 7 του Ιούλη, οπότε δεν έχουμε ακόμα τη γενική εικόνα. Στη Σουηδία τα πάμε περίφημα πάντως. Μέχρι στιγμής τα νέα όσον αφορά τόσο τις κριτικές του δίσκου όσο και τις συναυλίες μας είναι πολύ καλά.

WT: Τι συνέβη από την ώρα που μπήκες στο συγκρότημα και το demo Tvář Ďábla μέχρι και που είχατε έτοιμο το Goin' Under; Έχεις να μας πεις κάποια ιστορία από τη δημιουργία του συγκροτήματος ή τις ηχογραφήσεις που να αξίζει;

JT: Αφού τελειώσαμε το εφτάιντσο "Tvář Ďábla", κλείσαμε κάποια σόου. Τότε ήταν που συνειδητοποιήσαμε ότι έπρεπε να φτιάξουμε ένα κανονικό συγκρότημα. Φαίνεται ότι τα πέντε άτομα που απαρτίζουμε το συγκρότημα τα πάμε μια χαρά. Οπότε και το άλμπουμ έγινε πολύ εύκολα και χωρίς αναβολές.

WT: Βλέπεις τους Black Trip ως κανονικό συγκρότημα ή ως project;

JT: Οπωσδήποτε οι Black Trip είναι κανονικό συγκρότημα. Θα κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας ώστε να παίξουμε όσο περισσότερο γίνεται στο μέλλον. Με το που σταματήσουν τις περιοδείες οι Enforcer, θέλω με τη σειρά τους να περιοδεύσουν οι Black Trip. Και το αντίστροφο.

Black Trip - "Tvář Ďábla" 7'' coverWT: Μέσω της ενασχόλησής σου με τους Enforcer και τους Black Trip έχεις την εμπειρία τόσο του κιθαρίστα, όσο και του τραγουδιστή. Πόσο διαφορετικό συναίσθημα είναι να είσαι επί σκηνής πίσω από το μικρόφωνο από το να παίζεις κιθάρα; Μπορείς να διαλέξεις το πιο αγαπημένο σου από τα δύο ή αγαπάς και τα δύο εξίσου;

JT: Όταν ξεκίνησα να παίζω μουσική, περίπου είκοσι χρόνια πριν, ήμουν αποφασισμένος να γίνω κιθαρίστας και τραγουδιστής. Οπότε πάντα έτρεφα ίση αγάπη και στα δύο.

WT: Περάσατε καλά στην πρώτη σας συναυλία στην Αθήνα;

JT: Ήταν φοβερό συναίσθημα. Έχουμε ξαναέρθει πολλές φορές με τους Enforcer, οπότε ήξερα ήδη πόσο τρομερό είναι να παίζεις στην Ελλάδα. Ο κόσμος είναι πολύ αφοσιωμένος εκεί κάτω (σσ. εδώ πέρα εννοεί) και είμαι πολύ χαρούμενος που είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε εκεί τόσο νωρίς στην καριέρα μας. Ευελπιστώ να επιστρέψουμε σύντομα.

WT: Τι σημαίνει "Tvář Ďábla"; Είναι κάτι στα σουηδικά; Είναι το όνομα ενός τραγουδιού που υπάρχει στο νέο σας δίσκο, αλλά δεν συμπεριλαμβάνεται στο demo σας που φέρει αυτό το όνομα. Υπάρχει κάποια αλληλουχία ανάμεσα στις δύο κυκλοφορίες;

Joseph Tholl (vocals)JT: "Tvář Ďábla" σημαίνει «το πρόσωπο του Διαβόλου» στα τσέχικα. Χρησιμοποιήσαμε ξανά τη φράση αυτή ως τίτλο στο τραγούδι, επειδή ταίριαζε με το τραγούδι και τους στίχους.

WT: Το πρώτο σας demo, Tvář Ďábla, είναι φοβερό. Απορώ που δε συμπεριλάβατε κανένα από τα τραγούδια του στο Goin' Under...

JT: Έχε υπ' όψιν σου ότι το "Eyes of the Night" και το "Thirst" είναι βασικά το ίδιο τραγούδι με διαφορετικούς στίχους και μελωδίες στα φωνητικά. Το Tvář Ďábla είναι πάντως διαφορετικό από το ύφος που έχουμε τώρα. Θέλαμε να μην πειράξουμε εκείνα τα τραγούδια και απλά να συνεχίσουμε με τον ήχο που αποκτήσαμε ως πλήρες συγκρότημα.

WT: Κυκλοφορήσατε ένα βίντεο για το τραγούδι "Radar". Προφανώς ο σκηνοθέτης φρόντισε να έχει μια πολύ παλιομοδίτικη ατμόσφαιρα. Δείχνει μόνο μια σκηνή και τη μπάντα να παίζει πάνω της και έχει μονάχα κάποια οπτικά εφέ με το φωτισμό. Μου θύμισε εκείνα τα αρχαία βίντεο των Motörhead και των Rainbow. Φαίνεται ότι θέλετε να διατηρήσετε αυτό το παλαιικό συναίσθημα σε όλους τους τομείς και όχι μόνο στη μουσική, έτσι;

JT: Βιντεοσκοπήσαμε το εν λόγω clip σε ένα συναυλιακό χώρο στη Φιλλανδία. Το επιμελήθηκε ο Kristian Ekeblom, το «έκτο μέλος» μας. Είναι επίσης υπεύθυνος για όλη την εικαστική επιμέλεια στις δουλειές μας. Του αρέσει πολύ το παλιομοδίτικο στυλ, το ίδιο και σε εμάς. Ήταν ένας απλός και φθηνός τρόπος για να φτιάξουμε ένα αρκετά καλό βίντεο.

Sebastian Ramstedt (guitar)WT: Η μάρκα μπύρας "Black Trip" που βλέπουμε στο βίντεο υπάρχει στ' αλήθεια, ή το χρησιμοποιήσατε για να σατιρίσετε τη νέα εμπορική τάση της μουσικής βιομηχανίας να λανσάρει επίσημα αλκοολούχα ποτά συγκροτημάτων;

JT: Αυτό είναι κάτι που κάνει το συγκεκριμένο μαγαζί με κάθε συγκρότημα που παίζει εκεί. Είναι κάτι ωραίο. Ο διοργανωτής απλά αλλάζει τις ετικέτες της μπύρας με άλλες που φέρουν το λογότυπο της εκάστοτε μπάντας που παίζει. Και το κάνει με όλα τα συγκροτήματα που παίζουν εκεί. Οπότε προφανώς έπρεπε να το συμπεριλάβουμε στο βίντεο.

WT: Πώς προέκυψε η συνεργασία μεταξύ της μπάντας και του περιοδικού Sweden Rock για την κυκλοφορία του σινγκλ "Radar"; Το "A Perfect Dream of a Perfect Death" γράφτηκε αποκλειστικά για τις ανάγκες αυτού του σινγκλ;

JT: Μας έγινε η πρόταση να κυκλοφορήσουμε το "Radar" με αυτόν τον τρόπο υπό την προϋπόθεση να συμπεριλάβουμε ένα ακυκλοφόρητο τραγούδι. Οπότε ναι, το "A Perfect Dream of a Perfect Death" βρίσκεται αποκλειστικά σε αυτό το σινγκλ.

WT: Έχεις κανένα αγαπημένο τραγούδι από το δίσκο;

JT: Αν έπρεπε να διαλέξω κάποιο, θα ήταν το "Tvář Ďábla". Συνδυάζει ωραία όλα τα στοιχεία των Black Trip. Είναι επίσης ένα από τα αγαπημένα μου να το παίζω ζωντανά. Μου αρέσουν και οι στίχοι. Μου έρχονται στο μυαλό εικόνες της πλοκής και αυτό με βάζει ακόμα περισσότερο μέσα στο τραγούδι κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης.

Johan Bergebäck (bass)WT: Το ενημερωτικό σημείωμα που υπήρχε στο promo του Goin' Under περιγράφει μια κουβέντα που είχες με τον Peter Stjärnvind σχετικά με το ποιοι είναι ο αγαπημένοι σας τραγουδιστές του N.W.O.B.H.M., αλλά δε μας ενημερώνει τελικά για το ποιοι είναι. Θα μας πεις τις επιλογές σας;

JT: Ο Sean Harris (σσ. ο τραγουδιστής των Riot, αν και μια αμερικάνικη μπάντα σίγουρα δε συγκαταλέγεται στο κίνημα του N.W.O.B.H.M. ...), ο Guy Speranza (σσ. Diamond Head) και ο Jan Sandvik (σσ. όσο κι αν έψαξα, δεν κατάφερα να βρω σε ποιους τραγουδούσε. Η εξερεύνηση του heavy metal είναι ατέρμονη, βλέπετε...).

WT: Ο Peter παίζει κιθάρα στη μπάντα αλλά είναι και ντράμερ. Εσύ από την άλλη είσαι ο τραγουδιστής, αλλά ταυτόχρονα είσαι και κιθαρίστας. Έχετε επίσης τον Jonas Wikstrand στο τύμπανα και τον Sebastian Ramstedt στις κιθάρες. Επηρεάζει τη διαδικασία της σύνθεσης το ότι υπάρχουν στο συγκρότημα πολλά μέλη που ξέρουν να παίζουν τα ίδια όργανα;

JT: Θα έλεγα ότι είναι καλό. Και οι πέντε ξέρουμε να παίζουμε κιθάρα και να γράφουμε ριφ. Η ανταλλαγή ιδεών μεταξύ μας προσφέρει έμπνευση. Πραγματικά το απολαμβάνω να παίζω κιθάρα μαζί με τον Peter και τον Sebastian, ακόμα κι αν αυτό δεν γίνεται στις συναυλίες.

Jonas Wikstrand (drums)WT: Εσύ και ο Jonas είστε μικρότεροι από τα υπόλοιπα μέλη του συγκροτήματος και έχετε ήδη ένα άλλο συγκρότημα (σσ. Enforcer), με τους οποίους παίζετε μουσική από μια εποχή που οι υπόλοιποι στο συγκρότημα ήταν στην ηλικία σας ή και νεότεροι. Και τώρα, ως δύο ξεχωριστές γενιές έχετε ενώσει τις δυνάμεις σας παίζοντας μουσική που ξεκίνησε από μια ακόμα παλαιότερη γενιά. Αυτό, πιστεύω, είναι από τα πιο ενδιαφέροντα στοιχεία των Black Trip. Εντοπίζεις διαφορές στον τρόπο που αντιλαμβάνεστε και κατά συνέπεια παίζετε τη heavy metal μουσική από τους υπόλοιπους λόγω διαφοράς ηλικίας;

JT: Όλοι έχουμε τις προσωπικές, «μυστικές» μας μουσικές που μας εμπνέουν. Αλλά τελικά όταν γράφουμε μουσική, βρίσκουμε τη χρυσή τομή, όπου το κοινό μας πάθος για το hard rock τέμνεται. Δεν πιστεύω ότι η ηλικία μετράει σε αυτό, από τη στιγμή που η φοβερή μουσική είναι υπεράνω χρόνου.

WT: Κάποιοι χρησιμοποιούν τους χαρακτηρισμούς «βιντάζ» και «ρετρό» για να περιγράψουν συγκροτήματα σαν τους Black Trip. Σε ενοχλούν αυτές οι ταμπέλες; Πιστεύεις ότι ο κόσμος ξεχνά ότι το καλό heavy metal είναι διαχρονικό και δεν έχει σημασία η δεκαετία που γράφτηκε ένα τραγούδι;

JT: Για να είμαι ειλικρινής, δε σκέφτομαι ορολογίες τύπου «βιντάζ» και «ρετρό» όταν γράφω μουσική. Και ναι, στ' αλήθεια καταντά λιγάκι βαρετό όταν κάποιοι επαινούν το συγκρότημά σου μόνο και μόνο επειδή έχει αυτόν το ρετρό ήχο. Ξέρω ότι η μουσική μας δεν είναι ιδιαίτερα πρωτοποριακή και έτσι δε μπορώ να παραπονιέμαι. Επίσης κατανοώ ότι είμαστε νέα μπάντα και ο κόσμος χρειάζεται ένα σημείο αναφοράς για να περιγράψει τη μουσική μας. Ευελπιστώ στο μέλλον να αναφέρονται σε εμάς με γνώμονα τη δική μας μουσική.

WT: Αναρωτιέμαι αν τζαμάρετε σε τραγούδια των Entombed. Σου αρέσει το death metal;

Peter Stjärnvind (guitar)JT: Μου αρέσουν πολλά death metal συγκροτήματα, συμπεριλαμβανομένων των Entombed. Αλλά ποτέ δε τζαμάρουμε στα τραγούδια τους.

WT: Επέτρεψέ μου να εκφράσω μια επιθυμία σχετικά με τους Enforcer. Γιατί δε συμπεριλαμβάνετε το "Nightmares" στα σετ σας; Είναι ένα από τα καλύτερα τραγούδια που έχετε γράψει! 

JT: Ευχαριστώ! Πάντα ήθελα να το παίξουμε, αλλά καταψηφιζόταν και δεν έμπαινε στο σετ. Ίσως κάποια μέρα...

WT: Τι επιφυλάσσει το μέλλον στους Black Trip; Έχετε κάποια συγκεκριμένα σχέδια;

JT: Αυτό τον καιρό ανυπομονούμε να δούμε πώς θα πάει η ευρωπαϊκή κυκλοφορία. Θα προσπαθήσουμε να περιοδεύσουμε στην Ευρώπη όσο το δυνατόν περισσότερο. Δουλεύουμε επίσης πάνω στον επόμενο δίσκο, τις ηχογραφήσεις του οποίου φιλοδοξούμε να ξεκινήσουμε αυτό το φθινόπωρο.

WT: Σε ευχαριστώ για το χρόνο σου Joseph και εύχομαι τα καλύτερα στους Black Trip και στο νέο σας δίσκο. Τα τελευταία λόγια δικά σου.

JT: Εγώ ευχαριστώ! Τα λέμε στην Ελλάδα!

Black Trip

Ακολουθεί το κείμενο της συνέντευξης στα αγγλικά:

Do you ever wonder if pure heavy metal can stand alone among all those sub-genres that have taken over heavy music? When was the last time you saw musicians wearing wristbands and bell-bottomed jeans? And if you did, what was the average age of the band members? Come on now, be honest; aren't you fed up with all the hype and trends that make heavy metal seem like it's on the mercy of record labels? If you feel what I am saying here, then let your hair down, go find that old shabby Tank t-shirt of yours and sink in the melodies of this summer's top New Wave of Traditional Heavy Metal album. Joseph Tholl is here to answer all your questions...


Wild Thing: Hello Joseph! Unfortunately I haven't been able to make it to your Greek concert with Black Trip but a few days ago I had the pleasure to see you perform the vocals on "Countess Bathroy" live during Enforcer's latest Athenian concert. I must admit that your voice sounds even better live than in the studio! How did the singing come about?

Joseph Tholl: Thanks! We've been doing "Countess Bathory" for the last ten shows or something like that. We first did it on a long tour earlier this year. Olof was sick one day and needed to rest his voice; so I filled in with this one.

Black Trip - "Goin' Under" LP coverWT: Congratulations on the new album. What's the feedback so far?

JT: Ιt has only been out in Scandinavia so far (since October). It's coming out in Europe on the 7th of July, so we haven't got the big reaction yet. We've been doing great in Sweden though. So far we've got good reviews and played good shows.

WT: What happened from the time you joined the band and the Tvář Ďábla demo until Goin' Under was ready? Are there any stories about the formation of the band or the studio sessions that are worth sharing?

JT: After we'd made the "Tvář Ďábla" 7", we got some shows booked. That's when we realized we had to put together a full band. The combination of the five of us in the band works very well. So the album came together quite easily, without any setbacks.

WT: Do you see Black Trip as a full time band or a project?

JT: It is definitely a full time band. We will do everything we can to play as much as possible. As soon as Enforcer is off the road, I want Black Trip to go out and vice versa.

Black Trip - "Tvář Ďábla" 7'' coverWT: Τhrough your involvement with Enforcer and Black Trip you have had the experience of being both a vocalist and a guitar player. How different does it feel being on stage behind the microphone, instead of playing the guitar? Can you pick a favourite between those two situations, or do you love both equally?

JT: When I started playing music, about twenty years ago, I was determined to be both a singer and a guitar player. So I have always had an equal passion for both.

WT: Did you have a good time playing in Athens for the first time?

JT: It felt great. We've been there many times before with Enforcer, so I already knew how great it is great to play in Greece. People are very dedicated down there and I'm very happy that we got the chance to play there with Black Trip so early in our career. We'll come back soon hopefully.

WT: What does "Tvář Ďábla" mean? Is it Swedish? It's the name of a song featured in your brand new full length, yet it's not included on the similarly titled demo. Is there some sort of an evolving concept that's shared between the two releases?

Joseph Tholl (vocals)JT: "Tvář Ďábla" means "The Devil's face" in czech. We just re-used it for the song on the album, because it fitted the song and the lyrics.

WT: Υour first demo, Tvář Ďábla, is a killer. I am surprised you didn't use any of the songs on Goin' Under. Why?

JT: Actually "Eyes of the Night" and "Thirst" is the same song except for the lyrics and the vocal melodies. However I think what we did on the "Tvář Ďábla" 7" is a bit different thing than what we're doing now. We wanted to leave those songs as they were and continue with the sound we got from being a whole band.

WT: You released a video for the song "Radar". Obviously the director made sure it has a really old school atmosphere. It features only a stage with the band performing on it and some visual effects with the stage lighting. It reminded me of some "ancient" video clips by Motörhead and Rainbow. It seems that you try to keep that old school feeling on every aspect and not just the music, right?

JT: We did this video before a show at a venue in Finland. It was our 'sixth member', Kristian Ekeblom, who made it. He's doing all artwork for us as well. He's really into old school stuff and so are we. It was an easy and cheap way to make a fairly cool video.

Sebastian Ramstedt (guitar)WT: Does the "Black Trip" beer label we see on the clip really exist, or is it your way of making fun of the new marketing trend with all that 'official alcohol merchandise' several bands launch these days?

JT: It's a thing that the venue I was talking about does for the bands that come there and play. Ιt is really nice. The promoter just switches the original labels with custom-made ones that feature the logo of whatever band is playing. He does this for all the bands that play there. So of course we had to feature it in the video.

WT: Ηow did the collaboration between the band and the Sweden Rock magazine on the release of the "Radar" single occur? Was the song "A Perfect Dream of a Perfect Death" written exclusively for that single?

JT: We got the offer to release "Radar" that way along with the demand that we had to release an exclusive track. So, yes, "A Perfect Dream of a Perfect Death" is exclusively featured on that single.

WT: Do you have any favorite songs off the album?

JT: If I had to pick one, I'd say "Tvář Ďábla". It's a good mix of all the elements of Black Trip's sound. It's also one of my favourites to play live. I enjoy the lyrics too. I get these pictures of the plot that makes me more involved in the song while performing it.

Johan Bergebäck (bass)WT: Τhe liner notes included on the Goin' Under promo, describe a conversation between you and Peter Stjärnvind, discussing on who's your favourite N.W.O.B.H.M. singers of all time, but we are not informed about who these singers are. How about telling us your choices?

JT: Sean Harris (Riot's singer, even though that doesn't count as N.W.O.B.H.M. ...), Guy Speranza (Diamond Head) and Jan Sandvik (we searched everywhere, yet we weren't able to find out which band he sang for - you see, the quest for heavy metal obscurities is a never ending one...).

WT: Peter is playing the guitar on the band but he is also a drummer, whereas you are the singer and yet a guitar player too. Then there is Jonas Wikstrand on drums and Sebastian Ramstedt, also on guitars. Does having band members capable of playing many instruments affect the songwriting either on a good or a bad way?  

JT: I'd say it's a good thing. All five of us can play the guitar and we all write riffs. It's inspiring to give and take from each other. I really enjoy playing guitar together with Sebastian and Peter, even though I don't do it during performance.

Jonas Wikstrand (drums)WT: You and Jonas are younger than the other guys in Black Trip, and you are already involved with another band (Enforcer) with whom you write music that comes from an era when the other Black Trip members were your age or younger. It's a situation where two generations are joining forces to play music that was initially made by an even older generation. I think that's one of the most interesting features of Black Trip. Do you see differences between the way you and Jonas perceive and thus create heavy metal music and the way the other guys in the band do resulting from age difference?

JT: We all have our 'secret' inspiration and sidetracks in musical taste. But in the end, when we put our music together, we'll meet in the middle in favour of our passion for hard rock. I don't think age really matters in this sense, since great music is timeless.

WT: Some people use the terms 'vintage' and 'retro' to describe bands like Black Trip. Are you comfortable with being labeled as such? Or do you think that people tend to forget that good heavy metal music is classic no matter what decade the songs are written in?

JT: To be honest, I don't think of terms like 'retro' or 'vintage' when I write music. And yeah, honestly, having people praising your band because it's retro is a bit boring. I know our kind of music is not very innovatory, so I'm not in a position to complain. I also realize that we're a new band, so people need something to refer to. Hopefully, in the future, we can be referred more to ourselves.

WT: I wonder if you guys ever jam on any Entombed songs. Are you into death metal?

Peter Stjärnvind (guitar)JT: I like a lot of death metal bands, including Entombed, but we never jam their songs.

WT: Allow me to have a request concerning Enforcer. Why don't you include "Nightmares" on your setlist? It's one of the best songs you've written!

JT: Thanks! Well, I've always wanted to play it, but it got outvoted for the setlist. Maybe someday...

WT: What does the future hold for Black Trip? Any plans in particular?

JT: Right now we're excited to see what the Εuropean release might generate. We'll try to tour Europe as soon as possible. We're also working on the next record that we aim to record this fall.

WT: Thank you for your time Joseph and I wish all the best to the band and the new album! Last words are yours.

JT: Thank you! See you in Greece!

 

 

 

Joseph Tholl (vocals)

Sebastian Ramstedt (guitar)

Johan Bergebäck (bass)

Jonas Wikstrand (drums)

Peter Stjärnvind (guitar)

Black Trip


σχόλια αναγνωστών

Tags: Black Trip, NWOBHM, NWOTHM, Enforcer, Entombed, interview, Joseph Tholl






2014 hard 'n' heavy tunes:

Άρης 'Ymir' Πολιτόπουλος: Top-20 albums 2014

  1. ΥΟΒ: Clearing the Path to Ascend
  2. 1000Mods: Vultures
  3. Allochiria: Omonoia
  4. Mastodon: Once More 'round the Sun
  5. Planet of Zeus: Vigilante
  6. John Garcia: John Garcia
  7. Orange Goblin: Back from the Abyss
  8. Villagers of Ioannina City: Riza
  9. Solstafir: Otta
  10. Electric Wizard: Time to Die
  11. Machine Head: Bloodstone and Diamonds
  12. Bongripper: Miserable
  13. At the Gates: At War with Reality
  14. Crowbar: Symmetry of Black
  15. Triptykon: Melana Chasmata
  16. The Graviators: Motherload
  17. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  18. Mantar: Death by Burning
  19. Primordial: Where Greater Men Have Fallen
  20. Hark: Crystaline

Φάνης Μανταίος: Top-20 albums 2014

  1. Blues Pills: Blues Pills
  2. Bernie Marsden: Shine
  3. Slough Feg: Digital Resistance
  4. Mausoleum Gate: Mausoleum Gate
  5. Black Trip: Goin' Under
  6. Triptykon: Melana Chasmata
  7. Nashville Pussy: Up the Dosage
  8. Obituary: Inked in Blood
  9. Admiral Sir Cloudesley Shovell: Check 'em Before you Wreck 'em
  10. Dread Sovereign: All Hell's Martyrs
  11. Earth: Primitive and Deadly
  12. Cannibal Corpse: A Skeletal  Domain
  13. Overkill: White Devil Armory
  14. Dead Congregation: Promulgation of the Fall
  15. Grand Magus: Triumph and Power
  16. Nachtmystium: The World We Left Behind
  17. Devilment: The Great and Secret Show
  18. Giant Squid: Minoans
  19. Riot V: Unleash the Fire
  20. Rog & Pip: Our Revolution

Caught Somewhere in Time:

(Ξεσκονίζοντας ξεχασμένες πτυχές της δισκοθήκης)

  • W.A.S.P. - The Headless Children [1989]
  • Granicus - Granicus [1973]
  • King Diamond - Fatal Portrait [1986]

New Wave of Worth-Listening-To Heavy Metal

(Νέες κυκλοφορίες, νέες μπάντες, νέο καλό μέταλλο)

  • Exarsis - The Brutal State
  • Goat - World Music
  • In Solitude - Sister
περισσότερες στήλες